فرماندار ساوه در هفته پدافند غیرعامل گفت: دوربین‌های ترافیکی و انتظامی در ساوه افزایش می‌یابد.

به‌گزارش امنیت الکترونیک، به نقل از تسنیم، محمد بهاروند شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان ساوه با اشاره به رهنمودها و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت پدافند غیرعامل در برابر انواع تهدیدات اظهار داشت: پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه است که با به‌کارگیری آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی کشور و تلفات انسانی جلوگیری و یا میزان این خسارات را به حداقل ممکن کم کرد.

وی افزود:

بنابراین آگاه‌سازی و ایجاد آمادگی‌های لازم برای مقابله و پیشگیری از آسیب‌های ناشی از تهدیدها و بحران‌ها از مهمترین وظایف پدافند غیرعامل است.

بهاروند تصریح کرد:

در شرایط کنونی که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی به دنبال راهی برای ضربه زدن به نظام و انقلاب هستند آشنایی اقشار مختلف مردم با اصول پدافند غیرعامل از ضروریات است بنابراین ارتقای آگاهی‌های اجتماعی برای مقابله با تهدیدها و بحران ها باید از سنین پایه و در مدارس تبیین و ترویج شود.

فرماندار ساوه تصریح کرد:

هفته نکوداشت پدافند غیرعامل که از هشتم تا 14 آبان‌ماه است فرصت مناسبی بوده تا با اجرای برنامه‌های مفید در حوزه‌های عمومی و تخصصی نسبت به گفتمان‌سازی عمومی و نهادینه کردن آن در بین آحاد جامعه اقدام کنیم.

بهاروند بیان کرد:

از جمله این اقدامات می‌توان به نصب دوربین‌های ترافیکی و انتظامی که یک پروژه زیرساختی محسوب می‌شود اشاره کرد، زیرا شهری که برای حفظ امنیت و فراهم کردن نظم از فناروی‌های نوین استفاده نکند دارای ساختار ضعیفی است.

وی ادامه داد:

نتایج مثبت نصب دوربین‌ها در سطح شهر سبب ارتقاء امنیت و جلوگیری از جرایم می‌شود، خوشبختانه اعتبار مورد نیاز برای اجرای این دوربین‌ها نسبت به دیگر پروژه‌ها کم بوده و باید همه نهادها به‌ویژه شهرداری و اداره مخابرات همکاری لازم را برای اجرای هر چه سریع‌تر این پروژه‌ها داشته باشند.

به گزارش تسنیم، در این جلسه مصوب شد تا با توجه به شروع فاز نخست پروژه دوربین‌های مدار بسته در سطح شهر توسط شهرداری، اداره برق و اداره مخابرات همکاری لازم برای تخصیص انشعاب برق و کابل کشی بستر فیبر نوری را به منظور اجرای هرچه سریع‌تر طرح مذکور و بهره‌برداری از آن انجام دهند، برگزاری نمایشگاه، کارگاه و مسابقات فرهنگی و هنری با موضوع پدافند غیرعامل توسط ادارات آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری‌ها از دیگر مصوبات این جلسه بود.