طی روزهای گذشته، پلیس امنیت اخلاقی تهران، با مراجعه به بازار دوربین‌های مداربسته، اقدام به جمع‌آوری دوربین‌هایی که ظاهری متفاوت با عرف دوربین‌های نظارت تصویری دارند نموده است. در بین دوربین‌های جمع آوری شده، دوربین‌های لامپی و 360 درجه مشاهده می‌شود.

از آنجا که این دوربین‌ها به‌صورت قانونی و با طی کامل روند ثبت سفارش و ترخیص از گمرکات به کشور وارد شده‌اند، فعالان صنفی که دوربین‌هایشان توسط پلیس ضبط شده، برای پیگیری موضوع به اتحادیه الکترونیک و حفاظتی تهران مراجعه نمودند.

طبق اطلاع کسب شده امنیت الکترونیک از رییس اتحادیه الکترونیک تهران، مکاتبات لازم با مراجع ذیصلاح صورت گرفته. در مکالمه تلفنی مهندس فیض آبادی، مسئولین پلیس امنیت اخلاقی، دلیل این امر را لزوم اطلاع فرد مورد پایش از ضبط دوربین اعلام نموده و پلیس انجام این عمل را، اقدامی در راستای حمایت از حقوق شهروندان برشمرده است.

با پیگیری‌های صورت گرفته اتحادیه، مقرر است به زودی در جلسه‌ای موضوع تعیین تکلیف شده، حقوق فعالان صنفی فروشندگان دوربین مداربسته رعایت شود. مقرر است در این جلسه، شفاف سازی های لازم در خصوص دلایل انجام این اقدام و تعیین مصادیق انواع دوربین‌هایی که امکان فروش به عموم مردم دارند، مشخص گردد.