مسئولین مانیتورینگ و حراست بانک گردشگری از طریق رصد دوربین های نظارت تصویری از شیوه جدید سرقت دزدان، پرده برداشتند.

روش کار این باند بدین صورت بود که این سارقان معتاد کارتهای بانکی را که از طریق کیف قاپی و زورگیری بدست آورده بودند، با استفاده از دستگاه اسکنر و هک کردن حساب قربانیان، اقدام به انتقال حساب آن‌ها به کارت‌های خود می‌کردند. از آنجایی که در شبانه‌روز فقط مبلغ ۲۰۰ هزار تومان از دستگاه‌های ATM قابل برداشت است، مبالغ موجود در حساب را تبدیل به کارت هدیه نموده و از طریق کارت هدیه اقدام به برداشت پول نقد از حساب آنها می‌کردند.

 نحوه شناسایی و دستگیری سارقان:

مسئول مانیتورینگ ستاد مرکزی بانک گردشگری با مشاهده تصاویر دوربین‌های مداربسته در شعبه ۲۴ ساعته بانک متوجه رفتار مشکوک چند مراجع می‌شوند. پس از بررسی‌های بیشتر متوجه می‌شوند که چند تن از سارقین با استفاده از چسبی که روی دوربین‌های دستگاه ATM می‌چسبانند مانع از تصویربرداری این دوربین‌ها می‌شوند. پس از مشاهده این اتفاق، بررسی بیشتر تردد در شعبه ۲۴ ساعته به دستور مسئول حراست بانک، در دستور کار قرارگرفت.

پس از مدتی مجددا سارقین به بانک مراجعه می‌کنند. سارقان پس از ورود اقدام به چسب زدن برروی دوربین دستگاه ATM (خودپرداز) می‌کنند و غافل از اینکه دوربین تله در حال تصویر برداری از آنهاست، مشغول به برداشت از حساب‌ها از طریق کارت‌های هدیه می‌شوند.

در این حین ماموران حفاظت فیزیکی بانک به صورت لباس شخصی و مسلح، وارد شعبه ۲۴ ساعته شده و  با سارقان درگیر شده و مانع از خروج آنها می‌شوند و سپس با حضور پلیس ۱۱۰ اقدام به دستگیری دو سارق می‌نمایند. سردسته این باند نیز در حالیکه در شعاع 100 متری در خودرو پرشیا نشسته و مشغول زاغ‌زنی بود دستگیر شد.

از این خودرو یک دستگاه اسکنر و تعداد زیادی کارت سرقتی، کارت هدیه، مواد مخدر و سلاح سرد و حجم عظیمی پول نقد کشف شد.