چهارشنبه 2 آبان 1403
برملا شدن قتل فجیع خاشقچی در سفارت عربستان

برملا شدن قتل فجیع خاشقچی در سفارت عربستان

نقش دوربین‌های نظارت‌تصویری شهری در برملا شدن قتل خاشقچی در سفارت عربستان در ترکیه

به گزارش نشریه امنیت الکترنیک، به نقل از شبکه خبری العالم ” منابع خبری امروز دوشنبه خبر دادند که بازرسان ترکیه ای که موفق شده بودند برای انجام تحقیقات وارد ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول شوند، شواهدی از قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد عربستانی در آنجا کشف کرده اند”. این کشفیات بر اساس تصاویر ضبط شده‌ی دوربین‌های مداربسته به‌دست آمده است.

ساعاتی پیش از این، شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از منابع خود گفته که عربستان سعودی در حال ایجاد زمینه‌های لازم برای قبول مسئولیت قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی است؛ سعودی‌ها می‌خواهند مرگ وی را نتیجه «اشتباهات صورت‌گرفته در حین بازجویی» اعلام کنند.

خاشقچی که چندی بود به منتقد سیاست‌های آل‌سعود بدل شده بود، سه‌شنبه دو هفته پیش برای انجام امور اداری مربوط به ثبت ازدواج جدید خود وارد کنسول‌گری عربستان در استانبول شد ولی هیچ‌گاه به نامزد چشم به راه خود که در بیرون کنسول‌گری منتظرش بود، ملحق نشد.

عربستان ابتدا حضور وی در کنسول‌گری را تکذیب کرد و مدعی شد که خاشقچی سریعاً از این محل خارج شده؛ فیلم‌های دوربین‌های مداربسته خیابان‌های اطراف اما این ادعا را به راحتی تکذیب کرد.

سعودی‌ها پس از 2 هفته روز دوشنبه بالاخره تحت فشارهای بین المللی به بازرسان ترکیه ای اجازه دادند برای انجام تحقیقات مستقل خود وارد ساختمان کنسولگری شوند.
سامانه‌های نظارت تصویری، به عنوان ابزاری ارزشمند در کشف واقعیت، سالهاست در سراسر جهان مورد استفاده سراسری قرار می‌گیرند.

 

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *